Review: PURE COOK BOOK by Papa Kazmi

Review: PURE COOK BOOK by Papa Kazmi

Een tijdje geleden heb ik het restaurant Hills & Mills en HAKA opgezocht in Delft, beiden van de Pure Family.

De Pure Family, met Papa Kazmi als chef kok hebben een uniek concept op touw weten te zetten en ik ben oprecht fan. De Pakistaanse keuken gemengd met de Westerse (vandaar de naam Hills & Mills) samengebracht tot heerlijke, unieke én gezonde maaltijden.

IMG_1004-1

Zoals ik in mijn review van HAKA al had laten weten, zou er een kookboek uit komen. Ook toen ik er at vroeg ik meteen hoe maken jullie dit toch? Het antwoord: geef maar je mail adres dan delen wij het graag met je. Maar ik was niet de enige die graag de heerlijke recepten wilde van Papa Kazmi. Zodoende kwamen ze op het idee om een kookboek te maken.

775-800x400

Het kookboek is er nu en het is niet zoals alle andere. Het boek met 80 recepten is opgedeeld in hoofdstukken; Basis ingrediënten, classic, day off, events, family en Hills & Mills. Van ontbijtjes, tot feestelijke maaltijden alles staat erin. Wat je dan kan verwachten? Een schat aan recepten. Allemaal puur en vrij van geraffineerde suikers en E-nummers. Van de heerlijke Naan broden, de favoriete Veggie Burger (Veggie Shami Kebab genoemd) van het restaurant Hills & Mills tot een bouillabaisse. Maar ook heerlijke drankjes en zoetigheden zoals een Mango lassi’s en Raw Brownie.

FullSizeRender-4
De Veggie Burger van Hills & Mills

Wat ook fijn is, is dat het boek ook lactose vrije, glutenvrije en een scala aan vega(n) recepten aanbied. Daarnaast zijn de recepten ook niet te ingewikkeld en dankzij het hoofdstuk basis ingrediënten weet je meteen wat je in huis moet halen.

IMG_4943
Raw Brownie

Het boek is ook prachtig vorm gegeven. Inclusief “step by step” foto’s, zodat je heel duidelijk kan zien hoe je bepaalde gerechten moet maken – wat het natuurlijk stukken makkelijker maakt. Wat ik persoonlijk heel mooi en uniek vind aan het boek is de persoonlijke noot. De rode draad in het boek is namelijk de familie van Papa Kazmi zelf, die door het hele boek als grondslag dient voor de recepten. Vandaar mijn enthousiasme; Want het is uniek, gezond en heerlijk.

Ik weet wel wat ik voor Kerst zou vragen! 😉

Het Pure Cook Book van Papa Kazmi is zowel in een Nederlands- als Engelstalige versie (v.a. 20 december) verkrijgbaar en onder andere via de webshop te koop. Ook kan je het boek in een van de restaurants halen, waar je Papa Kazmi zelf en zijn heerlijke recepten tegen komt.

Uitgeverij: The Pure Family
ISBN 978 90 824405 0 8
Prijs € 34 en hier te koop.